Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa?

Jak inaczej przekonać do usługi czy artykułu niż przekonując ewentualnego kontrahenta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Przedstawić mu to bezsprzecznie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

zdjęcia lotnicze Kraków

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie wyłącznie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale też pozwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego typu reklamy są wiarygodną nowością, w następstwie tego, że wcześniej nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Dziś reklamą interaktywną równie odpowiednio wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja inaczej szansę decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego rodzaju reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w której chodziło o to, aby odbiorca w stanie samodzielnie zaprojektować swój osobisty smak deseru, scalając pojedyncze jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni najlepszą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była skuteczna musi nie jedynie kojarzyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, aby kontrahent, który już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, jaki dobrze mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bo poprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest najczęściej ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na witrynę internetową czy banner, ale cały szereg narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on poprawny technicznie i łatwy.